wtorek, 2 kwietnia 2019

Podróżowanie to "moje drugie imię" ;-)


Dawno nic nie pisałam, ale wpływ miało parę wydarzeń losowych. Musiałam sobie wszystko
"poukładać"/oswoić się z nowymi sytuacjami.
Napiszę dziś Wam trochę o podróżowaniu koleją osób niepełnosprawnych ruchowo od strony organizacji itp.

Osoby, które mnie dłużej znają to wiedzą, że ja uwielbiam podróże.
Jestem podróżniczką,w podróży się czuję jak "ryba w wodzie". Dużo podróżuję pociągami, co w naszym kraju nie jest takie "kolorowe".Pomimo tego że zgłaszam podróż zazwyczaj 48 godzin przed planowanym wyjazdem, to i tak zdarzają się różne "przygody" (że kierownik pociągu nie rozłoży windy lub podjazdu, ponieważ twierdzi że nie miał informacji, że będzie jechać osoba na wózku, a ja mam nr zgłoszenia).
Miałam również takie sytuacje gdzie z punktu A do punktu B mam teoretycznie pociąg bezpośredni, po zgłoszeniu mojej podróży (telefonicznie bądź przez formularz) dowiaduję się że kierownik pociągu którym zaplanowałam jechać nie wyraził zgody na moją podróż, ponieważ w składzie pociągu nie mają wagonu dla osoby niepełnosprawnej. Wtedy trzeba szukać innych pociągów, które posiadają windę lub rampę i w takich sytuacjach zdarza się tak, że mam przesiadki. Dużo jest różnych sytuacji w czasie podróży, które na samą myśl przyprawiają człowieka o złość. No ale cóż w takim kraju żyjemy gdzie nie ma odpowiedniej organizacji, zrozumienia i serdeczności dla drugiego człowieka. Choć myślę, że i tak w kwestii podróżowania osób z dysfunkcjami ruchowymi dużo zmieniło się na plus i trzeba się z tego cieszyć, że choć jest malutki postęp.
Ale podzielę się z Wami swoimi spostrzeżeniami, że przewoźnicy Pol-Regio mają więcej pociągów dostępnych dla osób niepełnosprawnych niż przewoźnicy Intercity. I co jeszcze jest istotne, że w pociągach Pol-Regio mają dużo łatwiejsze do rozłożenia rampy niż w Intercity.
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona, że Pol-Regio ma tak dużo składów przystosowanych dla niepełnosprawnych do tego obsługa pociągu bardzo sympatyczna, pomocna i serdeczna.
A poza tym wagon dla niepełnosprawnych jest  nowoczesny i przyjemny.


Moi Drodzy jeśli wśród moich czytelników są osoby z dysfunkcją ruchową, którzy podróżują koleją to informuję Was, że jeśli chcecie zgłosić swoją podróż Pol-Regio to wchodzimy na stronę tego właśnie przewoźnika i klikamy województwo z którego chcemy zacząć swoje podróżowanie.Następnie na stronie danego województwa jest podany nr telefonu i adres e-mail. Zgłoszenia są przyjmowanie od 8:30-15:00.
Natomiast jeśli chodzi o przewoźnika Intercity to na ich stronie jest odpowiedni formularz zgłoszeniowy, który się elektronicznie wypełnia i wysyła. W przeciągu 24 h powinni z Intercity oddzwonić z informacją czy została nasza podróż zatwierdzona czy też nie.Wówczas otrzymujemy nr naszego zgłoszenia, który będzie nam służyć w podróży w razie jakichkolwiek problemów. Gdyby były jakieś nie jasności w czasie podróży podaje się nr zgłoszenia i wtedy na dworcu wyjaśniają ewentualne wątpliwości.
Zachęcam osoby, które jeszcze nie podróżowały koleją do podróżowania.
                       Pozdrawiam serdecznie i do następnego pościku ;-)