wtorek, 27 listopada 2018

Na luzaku, tak po prostu...


Moi Drodzy postanowiłam napisać do Was parę słów, ponieważ dość długo mnie nie było ;-)
Ostatnio byłam zaskoczona jaka jest pogoń przedświąteczna, wyobraźcie sobie, że w większości cukierni nie przyjmują już zamówień na ciasta, bo mają listy " pozamykane"!!. Przecież mamy listopad a ludzie tak szaleją-masakra! Szczerze Wam powiem, że ja już też zamówiłam pierogi i uszka, widząc co się dzieję....W grudniu pewnie złożę zamówienie na ciasto i pieczywo, a u Was jak to wygląda? Sami lepicie pierogi i uszka?,pieczecie ciasta na święta, czy raczej zamawiacie? Pieczenie pierników się u Was odbywa? Przyznam szczerze, że ja wolałabym sama wszystko przyrządzać, ale wtedy musiałabym dużo wcześniej się za to zabrać na co mi moje codzienne obowiązki nie bardzo pozwalają.
Od zawsze jestem zwolenniczkom wysyłania kartek świątecznych i nie zależnie ile to mnie będzie kosztować będę wysyłać pocztówki z życzeniami do bliskich mi osób. Irytuje mnie coraz bardziej podejście niektórych ludzi jak mówią, że kartek nie opłaca się wysyłać, ponieważ smsy są tańsze albo  są bezpłatne. Zgadzam się z tym, że smsa łatwiej i taniej jest wysłać, ale sms to tylko "puste" literki gdzie można tekst skopiować i wkleić do następnej osoby. Także u mnie kartki również zakupione i czekają na wypisanie i wysłanie ;-)
Niebawem zaczyna się adwent no i między innymi...otwieranie kalendarzy adwentowych ;-) Macie już swoje kalendarze?, jesteście zwolennikami tej tradycji? Ja bardzo lubię te uroczyste oczekiwanie na święta Bożego Narodzenia, uwielbiam tą magię świąteczną :-) Kocham przystrajać mieszkanie, cieszyć się choinką itp. Już się nie mogę doczekać kiedy powyciągam te wszystkie cudeńka (reniferki, mikołaje, aniołki itd.). Parę lat temu jak wyjeżdżałam na święta do rodziny to choinkę zawsze ubierałam w "Mikołajki", żeby móc się nacieszyć choinką przed wyjazdem (bo później jak wracałam to już zazwyczaj było po nowym roku) i choinka już tak nie sprawiała radości. Obecnie od jakiś 3 lat święta spędzam u siebie, ale tradycja ubierania choinki 6-go grudnia została, więc to już tuż, tuż ;-) A 1.12. otworzę pierwsze okienka kalendarzy adwentowych, ponieważ mam w tym roku dwa z czego jeden jest kosmetyczny (który dostałam na prezent), natomiast drugi kupiłam sobie z czekoladkami .





A wiecie że...Tradycja kalendarzy adwentowych sięga połowy XIX wieku?. Żeby zwiększyć radość oczekiwania na Święta w domach codziennie wieszano inny obrazek związany z Bożym Narodzeniem, zapalano również 1 z 24 świeczek lub skreślano kredą 24 kreski na drzwiach.
A wiecie że... Pierwszy "słodki" kalendarz adwentowy z czekoladkami rozpoczął produkować w Niemczech drukarz, któremu w dzieciństwie mama przygotowała kalendarz z biszkoptami?


Moi Drodzy tak jak w tamtym roku podzielcie się ze mną tym jak Wy się przygotowujecie się na święta? jakie macie domowe tradycje? Cieszę się, że ja mogę podzielić się z Wami i w pewnym sensie z Wami oczekiwać na te pełne magii Święta :-)

Ja w tym roku otrzymałam piękny i dla mnie najważniejszy prezent na Mikołajki i na święta-przedłużona umowa o pracę!!! Ogromnie jestem szczęśliwa, że doceniono moją pracę i sumienność.

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i do następnego pościku, papa! ;-)

8 komentarzy:

  1. Cześć Asiu, jeśli chodzi o mnie, to uwielbiam Święta i wszystko co jest z nimi związane. W sklepach już od dawna światecznie już we wrześniu zaczęli dekorować światecznie co dla mnie jest przesadą Ogólnie lubię na święta wszystko robić sama, w zeszłym roku robiłam nawet zakwas i pierogi, ale masz rację nie zawsze jest czas. My w tym roku zaraz po świętach wyjeżdżamy na narty więc w tym roku nie będę dużo gotować i mam zamiar kupić pierogi. Zrobię pewnie piernik i sernik sama w domu. Poza tym większość chyba raczej kupię Jeszcze sałatkę jarzynowa zrobię na pewno sama. Co do kalendarzy to jestem totalnie nie przygotowana hihi Ba razie mam jeden kalendarz z czekoladkami tzn. Alex dostał od mojej mamy, no i mam kalendarz dla Lucy z psimi czekoladkami :) Niestety mój kalendarz kosmetyczny jest już wyprzedany na stronie i to samo jeśli chodzi o kalendarz ze szkolnymi przyborami. Chcę odwiedzić sklepy stacjonarne może tam jeszcze mają ale muszę jechać do innego miasta więc nie wiem kiedy znajdę czas. Jestem ciekawa jaki Ty masz kalendarz i co będzie w środku.. Ja też wysyłam karteczki i juz nawet kupiłam, muszę zacząć wypisywać bo czas leci. Czy będą u Ciebie Vlogmasowe posty? Byłoby fajnie. Ja mam zamiar nagrywac tygodniowe vlogmasy i wrzucać je na przykład w niedzielę. Bo chyba nie dam rady nagrywac codziennie. Miłego dnia Asiu, Ściskam mocno!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Anitko :-) Masz rację nie ma jak się samemu przygotuje potrawy i ciasta na święta-lepiej smakuje ;-) Fajowo że po świętach wyjeżdżacie, życzę udanego wyjazdu w takim razie i niezapomnianych chwil... Anitko będę trzymać kciuki żeby udało Ci się kupić kalendarz adwentowy dla siebie, bo to zawsze jakaś frajda a zwłaszcza kosmetyczny ;-) My kobietki uwielbiamy kosmetyki :-))) A co do mojego kalendarza kosmetycznego to mam z firmy " Balea" Powiem Ci Kochana,że ciekawość już mnie "zżera" co tam jest w środku hahha! Anitko właśnie się zastanawiam czy w tym roku nie "wprowadzić" na bloga Vlogmasowych postów... Jak myślisz dobry byłby to pomysł? Czekam z niecierpliwością na Twoje Vlogmasy :-* Papa Kochana, buziaki!!

      Usuń
  2. A jeszcze co do tradycji to u nas w domu staram się kontynuować polską tradycje z kilkoma elementami angielskiej ale kładę nacisk na polskie potrawy i tradycje to dla mnie ważne ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko to super, że kontynuujesz polską tradycję, a tak spytam z ciekawości...co w angielskiej tradycji jest charakterystyczne,a tego nie ma w polskiej tradycji? no i jakie Ty Kochana akcenty angielskiej tradycji wplatasz w święta? Miłego czwartku, buziaki-słodziaki, papa!

      Usuń
    2. Na przykład Christmas Crackers - to takie duże cukierki w środku maja papierowe korony i jakieś drobiazgi na przykład kostki do gdy czy karteczki z kawałami. Anglicy kładą je na stole podczas uroczystego obiadu 25.12, takie cukierki ciągnie się z drugą osobą i ta osoba w której rece zostanie większą część bedzie miala szczęście . No i wszyscy ubieraja te papierowe korony na pamiątkę Trzech Królów. Ja kładę te Christmas Crackers do Wigilii i zaraz po podzieleniu Opłatkiem ciągniemy te Crackersy. U Anglików też popatrzyłam moje sznureczki na pocztówki świąteczne. Maja tez ciasteczka zwane mince pies czyli kruche ciasto z suszonymi owocami.. Meega słodkie dlatego rzadko jemy.. To tak pokrótce. 💜💜💜

      Usuń
  3. U mnie też kartki obowiązkowo trzeba wysłać, w tym roku będę z moim synkiem ponieważ robili im sesję świąteczną w żłobku i kartki gotowe ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Sylwio :-) Miło Ciebie powitać na moim blogu ;-) Uwielbiam wysyłać i dostawać kartki :-) Pomału ta tradycja wysyłania kartek niestety zanika (bo przodują smsy!!), ale dobrze wiedzieć że są osoby tak jak Ty Sylwio, Anitka co podtrzymują jeszcze tą tradycję ;-) Sympatycznego dzioneczka Moja Droga, pozdrawiam i buziaki przesyłam :-*

      Usuń
  4. Ja również wysyłam karteczki, nie wyobrażam sobie Świąt bez kartek, muszę w weekend zacząć już wypisywać ..

    OdpowiedzUsuń